1227 keer gelezen in gemiddeld 3:19

Iets in mijn rug geschoten

Geschreven op donderdag 4 september 2008 in de categorie archief

Er is gisterenmorgen iets in mijn rug geschoten.

Ik zette Kobe in zijn park, en moet een verkeerde beweging gemaakt hebben - want de pijnscheuten die daarop volgden waren verschrikkelijk.

Nu gaat het al wat beter, dank u. Maar ik kan u verzekeren dat het geen deugd gedaan heeft.

Er waren specifiek twee bewegingen die bijzonder pijnlijk waren.

De eerste. Ik sta recht. Ik buig ietsje door mijn knieën, en leun lichtjes voorover. Ik breng beide armen naar voren, en zo dicht mogelijk tot bij de grond. Ik hef één voor één mijn beide voeten een klein beetje op. Daarna recht ik met een snelle ruk mijn rug, en breng even snel mijn armen en handen omhoog tot aan mijn middel.

De tweede. Ik zit neer. Ik hef mijn rechterhand zo hoog mogelijk boven mijn linkerschouder. Met een korte, snelle ruk breng ik dan die rechterhand terug naar beneden, langs mijn rechterzijde, tot onder en achter mijn rug. Daar strek ik mijn rechterarm en duw ik mijn rechterhand met kracht naar beneden.

Ik hoor u al denken: als je rugpijn hebt, dan moet je die vreemde bewegingen toch niet uitvoeren?

Wel, ik vraag u: hoe anders moet ik in godsnaam 1. mijn broek aantrekken en 2. mijn gordel aandoen in de auto?

tags:  ,

Reacties

  • na de komma

    na de komma12 jaar geleden

    ja, ik weet waar je het over hebt. leerde van mijn kinesist enkele bizarre oefeningen waarmee ik mezelf kan behandelen. op tafel op je buik liggen en linker been over rechter heffen en been enkele minuutjes over de tafelrand laten hangen. je voelt je been traag zakken en dit is ok. zo rek je je wervels uit. nadien doe je hetzelfde met ander been. het is geen zicht maar het werkt.

  • Kaatje

    Kaatje12 jaar geleden

    Ga met uw rug tegen een muur geleund staan.

    Buig voorzichtig door uw benen, en trek uw broek aan. Er voor zorgend dat uw rug ondertussen de hele tijd tegen de muur geleund blijft.

    Het vergt enige oefening, maar na een tijdje zal 't wel lukken en wordt het een gewoonte.

    Voila, da's toch al 50% van uw problemen opgelost.

    Succes!

  • David

    David12 jaar geleden

    Het helpt om er een gewoonte van te maken om door je knieën te buigen (http://www.hierennu.be/2008/06/01/yogareeks-1-stap-3/) ipv met gestrekte benen voorover te buigen. Lastiger voor de beenspieren, maar die versterk je dan ook. 't Is wel geen zicht, maar ja. :)

    Als het park te laag is, kun je ook een been achter je strekken (http://www.healthline.com/blogs/exercise_fitness/2007/09/fast-fitness-stronger-straighter-upper.html) wanneer je voorover buigt.

    Wel opletten voor wat er achter jou gebeurt. ;)

    Ik pas het zelf ook toe wanneer ik ons dochtertje in en uit haar bedje of parkje haal.

  • Bramds

    Bramds12 jaar geleden

    Vooral heel voorzichtig zijn en je rug goed verzorgen. Mijn vriendin heeft al 6j last van de rug en het blijft je echt achtervolgen bij bijna elke beweging, dus verwen die rug maar eens goed...

Recente reacties