1 keer gelezen in gemiddeld 0:00

Aan de telefoon

Geschreven op maandag 5 juni 2006 in de categorie archief

- Netlash, met Bart.
- Mijn website gaat niet meer.
- [checkt even hosting, geen serverproblemen te zien] Wat gaat er juist niet?
- Alle tekst staat enorm groot! Niet zoals het in het begin was. Hebben jullie iets veranderd?
- Nee, bij mijn weten niet. Ik vermoed dat je per ongeluk de lettergrootte van je browser veranderd hebt. Kan je die lettergrootte eens nagaan?
- …
- Meestal zit de lettergrootte in je browser onder 'Beeld' - 'Tekengrootte'.
- …
- Met welke browser werk je?
- …
- Ok. Weet je wat ik bedoel met 'browser'?
- Nee, eigenlijk niet.
- [Diepe zucht.] Ok, je werkt dus met Internet Explorer.

Reacties

  • Tom Bernaerd

    Tom Bernaerd17 jaar geleden

    Vriendelijk blijven, vooral niet laten merken dat die mens eigenlijk een beetje dom is, zeker?

    :D

  • Sven Bergiers

    Sven Bergiers17 jaar geleden

    dom moet je daar niet voor zijn. Als je garagist over onderdelen begint te praten. Hoeveel mensen kunnen dan nog volgen ? Terwijl dit voor de garagist ook evident lijkt. Idem met dit hier

  • Michael

    Michael17 jaar geleden

    LOL!

    Vorige week ook nog iets dergelijks meegemaakt. Nadat ik hem zei om Internet Explorer op te starten, vroeg ik hem wat hij zag. Hij antwoordde: "Allemaal foldertjes". Blijkbaar had ie gehoopt om via Windows Explorer te kunnen surfen.

  • Pascal Van Hecke

    Pascal Van Hecke17 jaar geleden

    Uiteindelijk verdient een mens vooral zijn boterham met "domme" ** klanten :-)

    Voor stimulerende conversaties moet je bij concullega's zijn, maar die doen het ook alleen maar om te brainpicken hoor :-)

    ** (dat zijn dus mensen die niets kennen van jouw vakgebied en jou daar dus uiteraard voor inhuren...)

  • Bart

    Bart17 jaar geleden

    Ok, begrijp me niet verkeerd.

    Ik wou niet impliceren dat iemand dom is.

    Af en toe is het nuttig om eraan herinnerd te worden dat jouw eigen kennis en woordenschat niet dezelfde is als die van je klanten.

    En ja, soms is dat zenuwslopend. Maar de dommerik ben ikzelf, door dat te vergeten.

  • Ilse Jansoone

    Ilse Jansoone17 jaar geleden

    Prachtig voorbeeld. En dan zijn er mensen die dit als job elke dag doen. Het kan gaan over een technische helpdesk maar ook over een gewoon contact center. Alle respect voor het geduld en vooral de stressbestendigheid want in de ogen van de klant zit die met een groot probleem.

  • Matthias

    Matthias17 jaar geleden

    Zo herkenbaar!