4 keer gelezen in gemiddeld 0:10

Bedenking 3

Geschreven op donderdag 8 april 2010 in de categorie archief

De advertentie-inkomsten in print zijn er omdat de plaats in print om advertenties te plaatsen beperkt is. Op het web is in theorie (en meer en meer in de praktijk) de ruimte om advertenties te plaatsen oneindig.

Wiskundig: prijs = vraag / aanbod; waar 'aanbod' in print een bepaald getal is.Online is 'aanbod' oneindig.

Online: prijs = vraag / oneindig -> dus prijs = 0.

Dus: naarmate de advertentieruimte online naar oneindig evolueert, zal de prijs van advertenties online naar nul evalueren.

Je business model enkel baseren op advertenties, lijkt me dan ook geen goede strategie.

tags: 

Reacties

  • Nick

    Nick13 jaar geleden

    Goede bedenking, alleen zijn 'eyeballs' en de tijd dat mensen hun eyeballs aan adverteerders kunnen besteden wel beperkt.

    Er mogen dan wel een onbeperkt aantal plaatsen bij komen, als mensen in de VS bijvoorbeeld gemiddeld 7u per maand aan facebook besteden gaan adverteerders graag voor die specifieke 7u geld over hebben.

  • Wolf

    Wolf13 jaar geleden

    Wat Nick zei. Het is niet omdat je een oneindig aantal advertenties kan plaatsen dat er oneindig aantal mensen aandacht aan kunnen besteden.

  • Timo

    Timo13 jaar geleden

    idd vind ik een heel interessante bedenking en discussie...

    1. strategie zou niet mogen zijn "verkopen van ruimte", maar verkopen van doelgroepen, impressies, lezers enz... in dat opzicht verschilt online niet zoveel van print of tv of...

    2. is print niet even oneindig of eindig? Spreken we over 1 website vs 1 magazine, of over het internet versus de gedrukte wereld? Wat als ik morgen een extra blad uitgeef en wat met de vele extensies en extra flyers... is dit nog eindig?

  • Bertzijngedacht

    Bertzijngedacht13 jaar geleden

    Het zal in de toekomst nog meer gaan over de juiste content (reclame) op de juiste plaats op het juiste tijdstip voor de juiste persoon!