Bedenking 3
De advertentie-inkomsten in print zijn er omdat de plaats in print om advertenties te plaatsen beperkt is. Op het web is in theorie (en meer en meer in de praktijk) de ruimte om advertenties te plaatsen oneindig.
Wiskundig: prijs = vraag / aanbod; waar 'aanbod' in print een bepaald getal is.Online is 'aanbod' oneindig.
Online: prijs = vraag / oneindig -> dus prijs = 0.
Dus: naarmate de advertentieruimte online naar oneindig evolueert, zal de prijs van advertenties online naar nul evalueren.
Je business model enkel baseren op advertenties, lijkt me dan ook geen goede strategie.
tags: storm
Nick — 13 jaar geleden
Goede bedenking, alleen zijn 'eyeballs' en de tijd dat mensen hun eyeballs aan adverteerders kunnen besteden wel beperkt.
Er mogen dan wel een onbeperkt aantal plaatsen bij komen, als mensen in de VS bijvoorbeeld gemiddeld 7u per maand aan facebook besteden gaan adverteerders graag voor die specifieke 7u geld over hebben.