2 keer gelezen in gemiddeld 0:00

Reclame

Geschreven op zondag 11 februari 2007 in de categorie archief

Even over nadenken.

Reclame moet stoppen proberen mensen iets te laten doen, en moet beginnen mensen te faciliteren (makkelijker te maken) die dingen te doen die ze al van plan waren te doen.

M.a.w. reclame moet waarde toevoegen voor de ontvanger, niet alleen voor de zender.

tags:  ,

Reacties

  • Roel

    Roel17 jaar geleden

    Ja, maar volgens mij is dat maar één aspect van reclame. Reclame moet mensen overtuigen dat ze iets nòdig hebben waar ze in realiteit best zonder kunnen. Inspelen op behoeftes die er niet zijn, daar denkt niemand in te kunnen trappen... maar het lukt volgens mij door mensen te doen geloven dat ze er gelukkiger door worden (en geluk is een universele behoefte is, een constant streefdoel). Dat geluk kan vertaald worden naar: gezonder, rijker, slimmer, relaxter, mooier etc.

  • Ilse Jansoone

    Ilse Jansoone17 jaar geleden

    Als je het mij vraagt heeft het meer met laten inzien (pull) dan met overtuigen (push) te maken. Maar ik volg je redenering, Bart.