Werken in de toekomst
Vanmiddag een interessante discussie gehad over werken in een veranderende maatschappij, en met veranderende generaties.
Ik ben er van overtuigd dat de komende jaren de 'war for talent' onhoudbaar groot zal worden.
Alleen bedrijven die 'user-centric' denken zullen floreren. En trek dat 'user-centric', het centraal plaatsen van de mens, maar door op alle vlakken:- in het product of de dienst- in de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijf- in de interne opbouw van het bedrijf.
De mensen, de medewerkers, zullen centraal moeten staan, niet de processen.
Tegelijkertijd zullen we massaal moeten investeren in onderwijs en opleiding. Zoals vanmiddag de trendgod @palmaerts het zo treffend zei: "Het onderwijs dient o.a. om onze jongeren voor te bereiden op de bedrijfswereld. Een bedrijfswereld waar ze verondersteld worden tegelijkertijd te werken, standby te zijn op hun gsm, en pijlsnel te antwoorden op inkomende e-mails. En wat doen we? Van zodra ze de klaslokalen binnenkomen, snijden we hun internetverbinding af en verbieden we hen om hun gsm aan te zetten."
Hieronder een infografiek-filmpje over de veranderingen in 'werk':
tags: infografiek, generaties, trend, werk
Serge Cornelus — 14 jaar geleden
Heerlijk, die verschillende meningen... :-)
http://no-copy.typepad.com/no_copy/2010/01/homo-focalisatus.html