Huisstijl
Een probleem waar we momenteel mee worstelen, voor één van onze klanten.
Als een bedrijf overgenomen wordt, moet de huisstijl dan vernieuwd worden? Moet het overgenomen bedrijf volledig de stijl van het moederbedrijf overnemen?
We zeggen zelf al jarenlang tegen onze klanten dat een uniforme huisstijl, één gezicht naar de buitenwereld over alle kanalen, dat dit héél belangrijk is.
Langs de andere kant: de unieke stijl en merkbekendheid van het overgenomen bedrijf, opgebouwd over de jaren, houdt toch ook wel wat waarde in.
Dilemma.
Wat denken jullie?
Christphe — 17 jaar geleden
Hangt er van af wat de grootte van dat overgenomen bedrijf is, de perceptie van the brand, de culturele kloof tussen beide bedrijven, etc. Ik heb ooit een overname meegemaakt en toen werd beslist een transitieperiode van minstens vijf jaar te aanhouden. De waarde van het overgenomen bedrijf was immers te groot om zomaar te laten vallen.