R/GA: The New Creative Capital

Geschreven op donderdag 20 juni 2019 in de categorie cannes2019

Ik maak er geen geheim van: R/GA is een bedrijf waar ik heel hard naar opkijk.

Ze werken de laatste jaren ook met start-ups en als VC-fund. De inzichten die hieruit voor merken en agencies kunnen meegenomen worden deelde de top van het bedrijf hier op Cannes.

altitude

De methodiek die ze gebruiken is die van 'Altitude'. Het business probleem van de start-up of het merk kan opgelost worden met Creative Capital: inzetten van creativiteit.

Die creativiteit inzetten moet echter op de juiste Altitude gebeuren: niet alles kan opgelost worden met een reclamecampagne. Er zijn heel veel niveaus voor een bedrijf waarop kan gewerkt worden - en elk van die niveaus kan aangepakt worden met creativiteit en inzichten.

Dit is heel duidelijk de weg vooruit: creativiteit niet als einddoel en als one trick pony om een campagne op te leveren, maar een tool om business impact te genereren en het leven van een consument op verschillende niveaus beter te maken.

Always be solving.

Het echoot de speeches van Nick Law en David Droga, en resoneert heel hard met hoe ik samen met het team stap voor stap Wijs aan het uitbouwen ben: de mix van technologie, business en klanteninzicht, en creativiteit, mooi geintegreerd om business problemen op te lossen.

 

Wat ik onthou:
- creative capital is even belangrijk als network capital en financieel kapitaal
- een business probleem kan op verschillende niveaus opgelost worden
- creativiteit kan ingezet worden op elk van die verschillende niveaus

tags:  , ,

Recente reacties